Suomen kielen ja kirjallisuuden opetuksen yhteiset kehittämispäivät

Äidinkielen opettajain liitto järjestää yhdessä Opetushallituksen kanssa vuosittaisen koulutustapahtuman. Suomen kielen ja kirjallisuuden opetuksen yhteisissä kehittämispäivissä yhdistyvät ensimmäistä kertaa perinteiset Äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen foorumi sekä Suomi toisena kielenä -opetuksen kehittämispäivät.

Vuoden 2024 suomen kielen ja kirjallisuuden opetuksen yhteiset kehittämispäivät järjestetään 8.–9.10. Helsingissä teemalla "Yhdessä perustaitoja vahvistamaan". Pääset tutustumaan ohjelmaan tästä.

Koulutuksessa käsitellään ajankohtaisia suomen kielen opetukseen liittyviä teemoja eri koulumuotojen sekä suomen kielen oppimäärien ja eri-ikäisten suomenoppijoiden näkökulmista. Keskiössä on vanhojen ja uusien perustaitojen opettaminen ja opetuksen pedagoginen kehittäminen.

Koulutus tukee suomen kielen eri oppimäärien yhteistyötä. Tarkoituksena on vahvistaa osallistujien ammattitaitoa ja tukea ammatillisen identiteetin kehittymistä.

Lue lisää tapahtumasta ja ilmoittaudu mukaan Opetushallituksen verkkosivuilta! Ilmoittautudu tapahtumaan 18.9.2024 mennessä.

Tapahtuma on suunnattu perusopetuksen luokanopettajille, perusopetukseen valmistavan opetuksen opettajille ja äidinkielen ja kirjallisuuden (S1 ja S2) aineenopettajille sekä lukion äidinkielen ja kirjallisuuden (S1 ja S2) opettajille, ammatillisen koulutuksen äidinkielen ja viestinnän opettajille, erityisopettajille, kotoutumiskoulutuksen asiantuntijoille, varhaiskasvatuksen asiantuntijoille, rehtoreille ja koordinaattoreille, opettajankouluttajille, äidinkielen ja kirjallisuuden opetuksen (S1 ja S2) tutkijoille ja muille aiheesta kiinnostuneille.

Tapahumaan voi osallistua joko paikan päällä Marina Congress Centerissä Helsingissä tai etäyhteyden välityksellä. Yhteiset ohjelmaosuudet striimataan. Rinnakkaisohjelmista striimataan vain A1) ja B1). Tilaisuus on maksullinen.