Äly-oppimisympäristö ja valtakunnalliset kokeet

Äly on SKS Kirjojen suomen kielen ja kirjallisuuden oppimateriaali ja oppimisympäristö, joka on jatkoa Ylioppilastekstejä-kirjasarjalle. Koko lukiolle suunnatun oppimateriaalin tuottaa Äidinkielen opettajain liiton työryhmä. Myös peruskoulun valtakunnalliset äidinkielen ja kirjallisuuden kokeet julkaistaan Älyssä, ja niiden suunnistelusta vastaa ÄOL:n perusopetusryhmä.

Näin rekisteröidyt Älyyn:

- Mene osoitteeseen https://aly.alyapp.fi/.

- Valitse ylärivistä Rekisteröidy-painike.

Voit myös mennä suoraan osoitteeseen https://alyapp.fi/#/signup. Valitse "rekisteröidy opettajana" ja täytä tietosi lomakkeelle.

ÄOL:n jäsennumero

Jäsennumero on painettu viimeisimmän Virkkeen osoitekenttään. Sen saa myös ÄOL:n toimistosta joko sähköpostilla tai tekstiviestillä. Muista laittaa viestiin oma nimesi!

toimisto@aidinkielenopettajainliitto.fi / 050 593 2012

6:nnen ja 9. luokan valtakunnalliset äidinkielen ja kirjallisuuden kokeet julkaistaan tammikuussa 2024 Äly-oppimisympäristössä.

Tilaukset ja muut lisätiedot Älyn sivuilta: https://aly.alyapp.fi/9-luokan-valtakunnallinen-aidinkielen-ja-kirjallisuuden-koe/⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠